Danmarks Matematiklærerforening
Prøv MatemtiKan i en måned
Se opgaver og facit for konkurrencen 2015

Blog indlæg fra Folkeskolen.dk

  • Elever lærer bedre, når de bruger flere sanser i undervisningen
    Enhver læringssituation bliver bedre af at inddrage mere end to sanser, da hjernen derved vil stimulere flere nerveceller, som kan gemme de nye informationer i hukommelsen, skriver Lise Skov og Stinne Navarana i deres bachelorprojekt. Men det kræver god tid til forberedelsen, mener de.
  • Matematikvejlederkonference 2015
    Den anden matematikvejlederkonference 2015 er blevet afholdt d.27.8.2015 i Odense
  • Hvad betyder bevægelse for elevernes læring?
    Bevægelse kan støtte motivation og læring i matematik. Men konkurrenceaspektet kan nemt vinde over læringen. Elever kan ende i et dilemma mellem lysten til at lykkes og angsten for at mislykkes. Og færdighedstræning fylder mere end matematikkompetencer, siger Josefine Malmqvist i sit bachelorprojekt.
  • Lektiehjælp kræver struktur, faglærere og engagement
    Emil Pehrson har brugt sit bachelorprojekt til at undersøge en skoles obligatoriske lektiehjælp. Det er tydeligt, at skolen ikke lykkes med opgaven, skriver han og stiller en række konkret forslag til forbedringer.
  • Når inklusion bliver til eksklusion
    Hvad skal en elev som minimum mestre for at være inkluderet i matematikundervisningen i Folkeskolen?