Prøv MatemtiKan i en måned

Aktuelt fra Tidsskriftet MATEMATIK


Blog indlæg fra Folkeskolen.dk

  • Tidlig indsats for fagligt stærke og svage i matematik
    41 skoler deltager i et 12 ugers matematikforløb målrettet de fagligt stærke og de fagligt svage elever. Det er professionshøjskolen Metropol, der underviser lærerne i en uge, og derefter har deres skoleledere underskrevet kontrakt om et særligt forløb for udvalgte elever.
  • KOPRA er ikke en slange
    Hvis man spørger i Aarhus er KOPRA svaret, når det, som den nye folkeskolelov forudsætter, skal sikres, at alle lærere er kompetente i de fag, som de skal undervise i.
  • Lektier i matematik? 1
    Der huserer en ganske stor debat omkring lektier ikke mindst i matematik. Hvem kan ikke nikke genkendende til blækregning, hjemmeopgaver, ugens opgave osv. Det har været et helt almindeligt element i megen matematikundervisning og egentlig ikke været til større drøftelse, men det må nok siges at være tilfældet nu. Virker så lektier? Bliver eleverne dygtigere? Hvad er lektier eller snarere hvad bør det være for at fremme læringen i matematik?
  • Så er vi i gang…
    1.august 2014 har længe været en yderst speciel dato for mange lærere, og nu er vi så i gang
  • Ku´det tænkes...
    at det ville fremme børns læring i matematik , hvis de hele tiden skulle sprogliggøre deres arbejde?

Logind